REFORMASI MELONJAK KEPADA REVOLUSI?




Selepas PRU 12, 2008 suara revolusi kian nyaring.  Kongres Keadilan hujung minggu lalu telah sekali lagi dengan berani, nyaring dan menyeru agar rakyat menolak ketuanan  melayu dinegara ini.  Mereka mengistihar perang dengan orang melayu.
Sasaran utama revolusi ini adalah elit melayu kerana dikatakan mengeksploitasi rakyat untuk memelihara kepentingan mereka. Elit penguasa ketuanan melayu itu adalah 'raja-raja melayu dan Yang DiPertuan Agung'.  Kerana selagi ada raja-raja melayu menghalang mereka berbuat sesuatu untuk menguasai sepenuhnya kekuasaan negara.
Revolusi akan menolak secara total seluruh perlembagaan Negara dan satu perlembagaan baru akan dibentuk dimana kuasa Presiden adalah kuasa mutlak. Apabila kuasa Presiden adalah kuasa tunggal negara maka ia dinamakan republik.
Republik tidak lagi wujud kuasa-kuasa negeri atau kerajaan negeri seperti dibawah konsep Persekutuan sekarang. Jika ada, kuasa negeri itu hanyalah menyerupai kerajaan tempatan sahaja.  Jika tiada raja maka jawatan menteri besar secara automatik tidak wujud.
Kecuaian dan kelalaian pihak yang didakwa elit oleh mereka-mereka itu dalam membantu gerakan penentang revolusi, suara-suara ini api kian melenggah. Ini adalah soal kepentingan, pihak yang penentang revolusi mempunyai upaya terhad. Jika tidak dibantu memadamkan suara itu atasan alasan 'tidak campur' masa kan menentukannya. 
Sesungguhnya mereka itu secara nyata telah derhaka kepada bangsa.

1 comment:

Mordecai Kucai said...

Ini adalah perjuangan menegakkan Komunisma iaitu asasnya adalah menentang gulungan kapitalis tapi ini mereke menyerang gulunngan elit dan Raja Raja. Sama saja.

Kesamarataan juga adalah idea komunis.

Ini merbahaya.

Ugama juga mereka telah permain dan ketepikan.

Hapuskan gulungan sial ini!