SIAPA NALLA KARUPAN SURUH ANWAR BERUNDUR- LAYAKKAH?



Nalla Karupan Presiden MIUP mengingatkan Anwar bahawa tindakan Tun Dr.Mahathir memecatnya 1998 tidak salah dan tidak ada pembohongan atau peninayaan. Sebaliknya hanya untuk kebaikan Negara dan Anwar sendiri.
Hanya pemimpin yang bermaruah dan berakhlak sahaja akan menerima pandangan dari bekas mufti, Dr. Maza itu katanya. Oleh itu dia minta supaya DS Anwar berundur.

CATATAN PINGGIR
Jika kita ingin mengetahui lebih dekat orang kita tidak kenali atau orang tidak dapat dihampiri kita tanya orang yang paling rapat dengannya. Nalla Karupan adalah orang yang paling akrab dengan DS Anwar semasa beliau menjawat Timbalan Perdana Menteri  alias menteri kewangan.
Datuk Nalla adalah orang dikhaskan oleh Magnum Corp menjaga DS Anwar sehabis baik dan menunaikan apa barang dia mahukan.  Apa barang ? tak faham !.  Issh barang pun tak faham !.
Sewaktu keluarnya buku 100 dalil Anwar tidak boleh jadi PM, sebagai kawan rapat dengan DS Anwar,  Datuk Nalla telah mengamuk dan pergi ketempat percetakan buku-buku langsung menembak mesen-mesen itu dengan pistolnya melepaskan geram.
Sekarang Datuk Nalla mengatakan bahawa apa yang Tun Dr. Mahathir lakukan itu benar tidak dusta.  Maka sahlah segala-segala.  Datuk Nalla patut tulis buku atau tulis bersiri didalam blog kisah awal dan akhir dengan DS Anwar. Adalah baik berbuat demikian supaya rakyat Malaysia mengetahui rahsia sulit sebahagiannya menjadi misteri lagi diantara mereka berdua.
Nyatakanlah kebenaran untuk kebaikan negara.

1 comment:

chenerong ular said...

Salam Dato,memang elok benarlah NALLA Karupan menceritakan kesemau perangai perangai buruk yang sering di lakukan oleh DS Anuar semasa mereka berkawan BAIK sebelum ini.Tetapi saya yakin ada manusia yang tidak mempercayai cerita tersebut.KENAPA SEMASA BERKAWAN TIDAK DI DEDAHKAN ?.

Telah menjadi RESAM manusia,tidak akan menceritakan kebururukan,keaibpan sesaorang kawan atau mendedahkan kepada sesiapa tentang tingkah laku buruk yang di ketahaui oleh nya,selagi mereka berkawan dan saling memerlukannya "BAK KATA PEPATAH :- TANYALAH TENTANG KEBURUKAN PERANGAI SESAORANG ITU MELALUI SETERUNYA.", necaya habis di ceritakannya.

Hakikatnya manusia ini,untuk menyatakan kebenaran demi kebaikan AMATLAH SUSAH,KECUALI ADA UDANG DI SEBALIK MEE, BOLEH JUGA KITA MAKAN.

BEGITU JUGA YANG SERING TERJADI KEPADA BEKAS KAKITANGAN KERAJAAN,APABILA TELAH BERSARA ADA SAJA KEDENGANRAN RUNGUTAN MENGATAKAN ITU TAK BETUL INI TAK BETUL ?,tapi yang sebenarnya mereka tahu itu memang tak betul,tetapi gagal menyatakan kan benenaran sebelum BERSARA ?, DAN SELEPAS BERSARA BARULAH KITA MENGCERCA DAN BERPALING TADAH,ramai diantaranya memasuki parti pembangkang,walau pun tidak sehebat DS ANUAR ?