BENDERA DAN LASKAR MERAH PUTIH TELAH DITANGKAP



Djoko Harjanto, Menteri Panasihat Kedutaan  Besar Indonesia berkata Indonesia tidak menghalang  DS Anwar Ibrahim datang keIndonesia bertemu media disana tetapi tidak bermakna kerajaan bersetuju dengan semua pandangannya.
Kumpulan yang bertindak melakukan demonstrasi mengganyang Malaysia ini hanyalah segelintir. Pihak berkuasa telah mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka.  (MMokt17, 2010)

SEMBANG MALAM.
Inilah cara bagaimana cara Ketua Pembangkang bergerak bagi memburuk-burukan imej negara didunia luar. Dia sering berulang alik keIndonesia untuk membuat kenyataan politiknya yang mengambarkan dinegara ini tidak lagi ada kebebasan media.
Jarang kita dengar mana-mana pemimpin pembangkang negara luar dari dunia bulat ini membuat kenyataan memburukan negara sendiri diluar sana. Jika mereka tidak puas hati kepada pemerintah negaranya mereka  akan membuat kenyataan politik tanpa menjejaskan imej dan kepentingan rakyat dan negara.
Kenapa perlu buat diluar?? Jawapannya mudah, senang untuk berbohong dan memperkecilkan negara kerana bagi pihak kerajaan sukar untuk menafikan apabila diterbitkan dalam media luar negara.
Mereka cipta isu-isu yang menjejaskan nama baik negara supaya pelabur-pelabur luar tidak berminat untuk menanam modal dinegara ini adalah satu jalan yang paling singkat dan mudah untuk mengkhianati negara.
Negara-negara kuasa besar seperti Amerika Syarikat sudah mula faham. Sebab itu Hillary Clinton Setiausaha negara Amerika tidak berhajat menemuinya ketika  melawat Malaysia. Hillary mendapati DS Anwar bebas berkempen diGalas dan Batu Sapi bukan berada dalam sekatan sebagimana diwar-warkan.

1 comment:

Mordecai Kucai said...

Betul. Anak beranak jadi pengkhianat negara. Kalau zaman kerajaan Islam dulu hukuman mati jawabnya.

Mereka tidak tahu apa itu pembangkang. Bagaimana mahu memerintah jadi kerajaan.

Bukan lah apabila jadi pembangkang ertinya kita harus membenci negara ini, tanah ini, penduduk ini.

Malaysia adalah negara dan ianya tidak berkaitan dengan politik. Malaysia, tanah ini dan rakyatnya harus kita cintai.

Ini tak, dia khianati kita semua termasuk lah "anak puaka" dia.

Tahulah dia suka kemut keliling Melayu punya. Stok terakhir yang ada adalah di Indonesia. Berseronok lah. Lumur lah najis pada kemaluan tapi jangan kita yang menanggung padahnya.

Bendera tu, tak pulak pakat ramai ramai pergi tolong orang pelarian Merapi dan tsunami di Sumatera. Cari lah publisiti.(Sampai tak da duit bakar bendera plastik hehehe). Nah! itu baru benar kamu itu patriotik. Jangan bisa ngomong aja. Lakukan!