FAHAMI BENAR MESEJ UCAPAN DS HADI AWANG






DS  Abdul Hadi Awang menyeru ahli Pas bersedia mengambil alih orang melayu-Islam dari tangan UMNO.  Ketua Penerangan Pas Selangor Roslan Shahir Mohd Shahir mengatakan Pas selangor digerakan baGi merampas saki baki kerusi UMNO yang akan diganti oleh Pas pilihan raya kelak.( Sinar nov16,2010:s5)

CHATATAN PINGGIR
Seruan yang dilaungkan Presiden Pas itu bukanlah seruan baru. Tetapi jeritan itu agak kuat nadanya hasil pukulan BN digalas. Hanya bezanya Haji Hadi sebelum ini tidak pernah menyebut perkataan 'Melayu' kerana berdosa besar bercakap soal bangsa dalam Pas. 
Pas menentang UMNO menyebut memperjuangkan bangsa dan agama Islam malah dilebelkan berpuluh-puluh tahun sebagai ' asabbiyah'. Kemudian berkawan dengan MCA di cap  sebagai kafir dan tidak masuk shurga.
Selepas kalah distadium sendiri diGalas, baru mereka tersadar bahawa 'melayu' itu sangat penting nilainya. Ia perlu dibelek semula kekuatan UMNO sejak merdeka hingga sekarang 'perjuangan melayu' itu tetap relevan.
Ada tiga mesej besar yang perlu dihayati oleh semua rakyat dinegara ini terhadap kenyataan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang itu:  Pertama,  Mengingatkan Murshidul Am Pas Tok Guru Nik Abdul Aziz supaya jangan menghina orang melayu dan jangan malu mengaku bangsa melayu serta bangga jadi orang melayu.
Kedua,  Satu parti lain akan menggantikan UMNO dan Pas mengambil alih negara ini dan ahli kedua-dua parti itu harus bersedia dari segi pemikiran. Dua buah parti, satu bercorak Melayu-Islam dan satu bercorak Islam totok digabung menjadi melayu-islam akan berkuasa penuh diNegara ini tanpa perlu bergantung pada parti kaum lain.
Ketiga, Mengingatkan PKR dan DAP bahawa yang meneraju Pakatan akan datang bukan PKR atau DAP tetapi Pas.  Titik

1 comment:

chenerong ular said...

Salam raya Dato, saya sebagai anak melayu yang di lahirkan di tanah melayu akan rasa lebih terhina lagi jika di bandingkan degan kenyataan penghinaan yang di hembur kan oleh NICKY AJIS jika :-

NAMA MALAYSIA TERUS HILAG DARI PETA DUNIA?,YANG MANA SEBELUM INI NAMA TANAH MELAYU HANYA TINGGAL DI DALAM BUKU BUKU SEJARAH SAHAJA. BANGSA MEMUNJUKAN NEGARA SEPATUTNYA, BANGSA CINA ADA NEGARA CINA, INDIA ADA NEGARA INDIA,BANGSA INDON ADA NEGARA INDONESIA, SEMUA BANGSA MEMPUNYAI NEGARANYA SENDIRI, INGAT, KITA JANGAN SAMPAI JADI SESETENGAH NEGARA ARAB YANG DI CEROBOHI YAHUDI.

SIANG MALAM,PAGI PETANG,SEPANJANG TAHUN MELAYU ASYEK BERPOLITIK,BERGADUH SAHINGGA ADA YANG HILANG PERIMBANGAN SEBAGAI MUSLIM. BANGSA LAIN BERTEPUK TANGAN MENUNGGU MASA NAK NGAP SAHAJA......? SAYA CUMA MENGINGATKAN SAHAJA, FIKIR FIKIR LAH WAHAI PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU ISLAM, KITA TAK KESAH DAH NOK TUA BANGKA, FIKIRKAN LAH, GENARASI ANAK CUCU KITA AKAN DATANG... WASALLAM