KAUM INDIA DALAM PKR PARIA ?. MANISNYA MULUT DIA !!.








Ahli Parlimen Hulu Selangor yang juga Ketua Penerangan MIC, P.Kamalanathan kata kaum India diperalatkan oleh DS Anwar untuk mencapai cita-cita politiknya. Janji-janji pilihanraya dan pemilihan pemimpin tidak ditunaikan.  Manakala  Tan Sri Khalid Ibrahim terpaksa menarik balik isu kuil dikawasan perumahan diSelangor setelah terima kritikan seluruh negara.
Calon Timbalan Presiden PKR – Azmin Ali memanggil  Ahli Parlimen PKR Bagan Serai  'PARIA'.  Pemimpin India dalam PKR sedar tetapi mereka takut tindakan disiplin dipecat jika bertindak, lantaran itu mereka terus akur.   ( sedutan  umal Nov 18,2010: 8).

CATATAN PINGGIR
N. Gobalakrishnan adalah tokoh popular PKR. Pada peringkat awal, lepas PRU 12, 2008 Gobala nampak ranggi, ghairah dan garang sedikit diparlimen.
Akhir-akhir ini kelihatan terpinggir, kelam apabila ramai rakan-rakan MP PKR keluar parti dan menjadi MP bebas. Namun demikian itu bukan sebabnya. Ada sebab lain.
Ada sebab lain, apa dia?. Ada, sebenarnya Gobala sudah tidak disenangi oleh kaki- tangan kiri dankanan malah kapala PKR. Dia sedarkah?. Eh, tidak perasan. Gobala memang jenis kepala syok sendiri.
Siapa?. Issh ! kamu ini bingai sangatlah. Semua kena terang!. Azmein lah, siapa lagi. Calon Timbalan Presiden dalam proses jadi itu.
Ooo. Kalau Azmein tidak senang, habis semua MPP kanan termasuk bapak penasihat sekalilah tidak senang. Emmm.. tahu tidak mengapa. Itu kamu yang cakap bukan saya.
Patutlah Azmein panggil Gobala 'Paria'!. Memang betul, seluruh negara riuh cerita ini.  Kamu tahu tidak, Gobalakrishnan itu hanya simbol orang India sahaja. Sebenarnya ditujukan kepada ramai lagi dibelakang 'Gobala' dalam PKR itu.
Sememangnya tidak patut hina rakan seperjuangan dikalangan orang India sebagai 'paria'. Sungguh tidak sopan, tidak hemah, kasar, kesat dan tidak beradab. Tidak hormat dan menghargai rakan seperjuangan.
Kamu tahukah apa makna Paria itu?.  Saya tidak tahu. Apa yang saya faham ia satu penghinaan yang sangat besar. Rendah, serendahnya.
Gobala tidak marah pun ?. Memanglah, dia telinga kuali ! ..kah..kah..kah. Sebenarnya dia kecil hati tetapi sebagai ahli politik dia kena urut muka bagi berseri semula. Mata dia nampak Azmein ketika itu seperti tikus ahak..hak..hak.
Jadi, orang India dalam PKR sangat hina berdasarkan kes 'Gobala' itu. Kesan dari itu, nama Gobala dan pemimpin India lain tidak 'masuk daun' dalam pemilihan MPP PKR kata P.Kamalanathan.
Habis apa sudahnya? Ahli ramai orang India dalam PKR terutama dinegeri Selangor, Pulau Pinang, Perak, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan?.
Orang India dalam PKR fikirlah sendiri. Mereka pandai berpolitik. Mereka ada semua dalam 5 pertubuhan parti politik walaupun penduduk kaum India tidak sampai 10 persen diMalaysia ( MIC, MIUP, Makhal Sakti, PKR, DAP).
Jika boleh beri pandangan, sampailah masanya mereka mengikut jejak Datuk Zaid Ibrahim. 'Say No to PKR'.

No comments: