WOW !!.. ADA LAGI KERAJAAN PURBA DIBELAH UTARA

gambar hanya hiasan tidak ada kaitan dengan mana-mana mb

Kerajaan Pas Kedah tidak benar media arus perdana adakan liputan disidang DUN kedah November 14-16, 2010 ini.  MB kerajaan kuno itu kecewa dengan media arus perdana membuat lapuran berat sebelah dalam menghadapi bencana banjir yang baru mula pulih sekarang ( bh, nov 2010:10)
SEMBANG MALAM
Akhbar melayu yang dibenarkan hanyalah Harakah dan Sinar harian. Lain-lain adalah Akhbar Inggeris, China dan India. Straits Times dilarang.
MB kerajaan Purba itu istihar perang dengan media arus perdana habis-habisan. Semalam muka wartawan disembur, balik awal tanpa ada lapuran dibawa pulang.
Kerajaan purba ini sudah hampir kepada isolated country ala Burma. Sistem politik yang dipilih adalah demokrasi tetapi amalan adalah dasar tutup pintu. Kerajaan Pas Kedah kembali kezaman purba.
MB itu tidak mengiktiraf bahawa media adalah adalah salah satu dari actor atau organisasi yang berperanan dalam sistem demokrasi.
Apa yang hendak ditakutkan jika sebarang tindakan adil dan telus. Ini bermakna siang-siang lagi mereka menunjukan mereka tidak telus. Jika tindakan berat sebelah mustahil dilapurkan adil dan seimbang. MB itu mahu supaya media melapurkan apa yang tidak adil ditukar kepada adil.
Rakyat akan melihat dalam peperangan ini siapa kuat?. Media atau MB kerajaan purba itu. Kita tunggu. Kah..kah..kah..

1 comment:

chenerong ular said...

SAYANG SE KALI APABILA SEBUAH KERAJAAN YANG DI DOKONG OLEH PARTI ISLAM IA ITU PAS DI KEDAH TELAH KEMBALI KE ZAMAN PURBA DENGAN MENGHALANG PETUGAS MEDIA ARUS PERDANA DARI MEMBUAT LIPUTAN DI SIDANG DUN. NAMPAK SANGAT SEORANG PEMIMPIN YANG TAK BOLEH MENERIMA HAKIKAT SEBENAR SEPERTI APA YANG DI LAPURKAN OLEH AKHBAR.

KENAPA TERJADI SEDEMIKIAN RUPA, MEREKA TAKUT KEPADA BAYANG BAYANG SENDIRI YANG MANA PENDUDUK KEDAH TAHU APA PEMIMPIN MEREKA LAKUKAN UNTUK MEMBANTU MEREKA DI KALA MEREKA DI LANDA MUSIBAH.

RAKYAT KEDAH AKAN MENJADI HAKIM DI PRU 13 NANTI, RAKYAT SUDAH SEDAR HABIS LAH KERAJAAN AJIJAN NANTI, KAH KAH KAH...HIK HIK HIK,..EERRRR.