RANAP !! -JULIAN ASSANGE WIKILEAKS - TERIMA KASIH KEPADA MEDIA BARU MALAYSIA ?






Pengasas Wikileaks, berikrar untuk membersihkan namanya daripada segala tuduhan jenayah dan terus akan mendedahkan lebih banyak maklumat rahsia selepas dibebaskan dengan ikat jamin semalam. Wang ikat jamin sebanyak RM AS$374,000 ( RM 1.17 juta) dari dana yang dikumpul oleh penyokongnya termasuk pengarah filem terkenal Michael Moore.

 "Saya akan meneruskan kerja saya dan pada masa yang sama akan membuktikan bahawa saya tidak bersalah, selain terus membongkar semua rahsia sulit seluruh dunia ".

Assange  berterima kasih kepada semua kepada semua ( termasuk media baru pro kerajaan Malaysia) yang menyokongnya diri dan pasukannya dia berada dalam tahanan pihak berkuasa, katanya.

Bagaimana pun seorang peguam AS telah memberi maklumat bahawa Assange akan didakwa oleh AS kerana melakukan risikan katanya kepada sky News, semalam. 

(umal Dec 18,2010 :17)


CATATAN PINGGIR

Jika Pakatan pembangkang khususnya DS Annwar sebelum ini menjemput Senator Xenophone dari Australia berkunjung keMalaysia para Bloggers Malaysia pula akan mengundang Julian Assange keMalaysia untuk membuat pendedahan terperinci tentang maklumat yang melibatkan kes songsang 'seorang tokoh' diMalaysia.

Assange memahami bahawa media baru Malaysia tidak dapat mengumpul dana bagi menjaminnya bebas diLondon tetapi media baru pro kerajaan Malaysia, memberi sokongan dalam bentuk mempercayai lapurannya dan menyebarkan dilaman blog dan facebook hingga dibaca oleh seluruh dunia.

Difahamkan BPN dan GAP telah mula berpakat untuk menulis surat kepada Julian Assange untuk menjemputnya pada bila masa yang sesuai. Jika perlu bloggers akan mengumpul dana bagi membiayai  satu rombongan bertemu Assange diAustralia. Surat temu janji akan ditulis oleh House PK pada bila-bila masa   kah..kah..kah..

2 comments:

Anonymous said...

Cabai kasi taruk byk2 aaaaaa... satu cadangan yg baguih.

Anonymous said...

HAMP DOK CAYA KAH WIKILEAD TU? APA BUKTINYA? KENAPA LA KEPALA OTAK HAMPA BOLEH TERIMA BULAT-BULAT SEMU AKENYATAAN PALSU MACAM TU? KES NYA DALAM SEBUTAN DIMAHKAMAH, JADI BAIRLAH MAHKAMAH MENETUKAN. KAN ADE PROSEDUR DAN ALASAN UNTUK MENANGGUHKANNYA. KALAU PAKATAN BUAT SEMUA SALAH DAN KALAU ORANG LAIN BUAT SEMUA BETUL? MACAM TU KAH DEMOKRASI HAMPA SEMUA? AKU TAK FAHAMLA AWATLAH BLOGGER MACAM NI PUN ADE KAT MALAYSIA?