JENTERA PEMUDA PAS AKAN SEDIA BERMATIAN KE PRK MERLIMAU



Pas telah mempersiapkan jentera pemudanya dari seluruh Negara akan turun diPRK Merlimau. Semalam 7 Februari,  Timbalan Dewan Pemuda Pas Pusat,  Azman Syafawi Rani  melahirkan kegetiran Pas dan Pakatan Pembangkang berikutan kedudukan mereka amat tercabar oleh BN kebelakangan ini.

“ Kita tidak akan undur walau apa sekali pun dugaan mendatang” katanya, dalam satu majlis penyerahan bendera Pas diMerlimau yang dihadir 100 orang pemuda Pas dari selurh negeri Melaka. Turut hadir sama Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. Walau bagaimana pun mereka sedar Merlimau adalah kubu kuat BN.

Dengan azam Pas untuk menawan Merlimau itu mereka menghantar pasukan pemudanya beramai-ramai akan menjadikan PRK Merlimau sebagai pilihan raya yang panasnya agak luar biasa nanti. Biasalah kalau jentera pemuda berkumpul beramai-ramai, lebih bersifat kasar, ganas dan nekad.

Masyarakat tempatan wajar bersedia menerima ‘kepanasan’ itu hingga ketahap tidak selesa dari hari penamaan calon hingga ke hari membuang undi. Persediaan mental ini perlu dipasang awal-awal kepada penduduk oleh jentera BN yang bergerak sekarang agar mereka tidak hilang punca dan pening lalat dalam tempuh berkempen nanti.

Jadikanlah ia sebagai gerakan Pra PRK supaya mesej tersebut diketahui sebelum datang kejutan budaya terhadap masyarakat Melaka yang agak berbeza cara pendekatannya dengan cara-cara negeri lain yang agak kasar, ganas dan luar biasa.

Mesej yang dipungut dari Pemuda Pas Pusat itu, banyak pihak harus mengambil langkah berjaga-jaga supaya suasana kempen berjalan lancar dan terkawal. Ia mungkin melibatkan jentera pemuda BN sendiri dan juga anggota keselamatan agar mengambil kira semua sudut supaya tidak ada bentuk-bentuk keganasan yang melibatkan nyawa dan harta benda.

Kali ini Pas, akan bermati- matian untuk memperolehi kemenangan dan mereka sudah memberi  signal ‘silang’ dalam kedudukan mereka yang desprade mengalami kekalan teruk lepas satu, kesatu PRK. Kali ini penting bagi menaikan moral Pakatan Pembangkang yang ‘hilang muka’ itu.

PRK Merlimau ini juga akan memberikan gambaran sejauh mana Pergerakan Pemuda UMNO itu masih relevan atau tidak sebagai benteng kekuatan UMNO. Jika seperti dibeberapa PRK yang lepas, pemuda dinilai sangat lemah dan belum boleh dianggap sebagai benteng hadapan UMNO.

Bagaimana pun Wanita sentiasa terkehadapan dalam mana-mana PRK . Tahniah.



No comments: