ZAID IBRAHIM TUBUH PARTI KEADILAN BARU –PKB






Datuk Zaid Ibrahim akan melakukan transformasi politik tanah air dengan menubuhkan Parti Keadilan Baru (PKB) sebagai pengganti kepada PKR jika dia dipecat. "Tidak ada masalah" katanya kepada media.
Zaid juga konsisten mendesak DS Anwar dan Azmin berundur dari PKR. Beliau menyatakan bahawa dia telah banyak berkorban untuk membersihkan PKR malangnya PKR terus kotor dan tidak telus. Sebaliknya beliau diserang oleh DS Anwar sebagai ejen UMNO.
"Anwar adalah seorang yang takut dengan bayang-bayang sendiri menyerang individu yang cuba menghalang anak emasnya Azmin Ali dari pada menggenggam jawatan nombor dua parti itu" katanya.

CATATAN PINGGIR
Zaid semakin keras dan lantang mencabar 3A (Anwar,Azizah,Azmin) supaya memecat keahliannya dalam PKR bagi membolehkan beliau menubuhkan PKB.
Anwar dalam keadaan lekat tulang bercabang sekarang. Jika ditumbuk patah tangan. Diterajang patah kaki. Dipeluk pecah dada. Kuis kekiri patah rusuk kiri, kuak kekanan patah rusuk kanan. Habis macam mana?.  Adehh.. pusing !. Letak dibelakang nanti dia liwat pula !... kah..kah..kah..
PKR benar-benar dalam krisis teruk sekarang. Zaid telah mendapat signal dari barisan kanan PKR akan ikut sama jika PKB tertubuh. Tinggallah nanti parti anak beranak. Majoriti ahli PKR akan transform ke PKB kerana parti itu lebih bersifat perjuangan rakyat sebenar.
Jika benar-benar berlaku, PKR akan jadi parti nyamuk lebih kecil dari PRM sebelum ini. Lambat laun hilanglah dari atas muka bumi.
Soalnya, berani atau tidak DS Anwar menyambut cabaran Datuk Zaid Ibrahim?  Ramai yang bisikan kepada saya  DS Anwar 'menggigil sekarang !. 
Teruskan mengikut post selepas ini... kah..kah..kah..


sebarang komen dihargai disuara majlis. tk

No comments: