KENYATAAN NIK AZIZ DAN HAJI HADI TIDAK SEBULU




Nick Aziz dan Haji Hadi Presiden Pas selalu bercanggah pendapat kebelakangan ini. Ini menjelaskan bara dalam parti terus meresap walau pun asapnya tidak nampak kelabu.
Baru-baru ini DS Hadi Awang menyeru ahli-ahli Pas supaya sasaran penting Pas adalah orang melayu untuk mengambil alih peranan UMNO dikawasan-kawasan majority melayu.
Ketua Dewan Pemuda Pas membuat kenyataan sealiran dengan DS Hadi, bahawa ode lama Pas tidak cocok lagi buat zaman baru kini. Budaya lama Pas menyebabkan melayu Islam menjauhkan diri.
Kenyataan Tok Guru Nick Aziz pula hari ini menyokong supaya dihapuskan konsep ketuanan melayu yang dibawa oleh PKR dan DS Anwar Ibrahim penasihat PKR.
Nampaknya perang dingin antara puak pro duniawi dengan pro Akhirat ( kepimpinan berteraskan ulama) telah meretak  Pas dari dalam.
Pro duniawi, apa itu?. Pro Annwarlah. Kah..kah..kah.. mengapa pula panggil pro duniawi ? sebab mereka buat apa-apa pun tidak kira akhirat , aahak..hak.hak.. . Contohnya ?. emmm  menukar agama dengan undi?.  Bukti? Emmm  perkataan Allah mereka benar apa agama saja pakai.
Lagi?.  Ayat-ayat suci bukan Islam boleh tafsir cara salah pun mereka kata betul. Lagi? Isssh kamu ini tak ikut perkembangan kah?. Banyaklah yang mereka buat bertentangan dengan ajaran Islam. Mereka sanggup tolak perpaduan ummah demi politik dan sebagainya.
Oh..patutlah DS hadi Awang cemus kepada mereka yang serabut ini. Mengapa mereka pandang rendah pada presiden Pas itu?.  Mereka macam PKR juga.  Parti itu hanya perlu dengar satu suara sahaja. Dalam Pas pun ada diktator juga. Ada tangan hitam juga.
Lagi?. Ya.. mungkin kerana Presiden itu tidak dapat tawan Terengganu, jadi mereka kata 'kamu diam' sahaja jadi Presiden, sebab negeri kamu kalah tenat.  Presiden itu lembiklah. Walau pun dia mendapat sokongan besar Pas disetiap negeri, tetapi terpaksa tunduk kepada  Murshidul am.
Habis kesianlah Presiden?. Memang kesian, buat macam mana. Tapi sabarlah kata presiden kepada pengikut-pengikutnya.  Orang tua itu tidak lama belayarlah kah..kah..kah.. Presiden ketawa besar.Timbalan Presiden ketawa besar tetapi pandang kiri kanan sebelum ketawa kerana takut dilapur oleh hantu Murshiduuullllll. Kah..kah..kah..

No comments: