SPR BERI AMARAN - PEMBANGKANG JANGAN JADI HANTU !





Timbalan Pengarah SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar menafikan wujud pengundi hantu kerana daftar pemilih sudah dibersihkan. Perkara yang karut ini sejak 10 tahun sudah dijadikan modal. Pendaftaran berdasarkan 12 digit nombor kad pengenalan bukan menggunakan nama.  Tidak mungkin ada dua orang yang sama dalam satu daftar pemilih katanya sebagai membalas isu yang ditimbulkan oleh pakatan Pembangkang  menjelang PRK Tenang.

Ref:  Utusan Jan21, 2011 : 9


CATATAN PINGGIR

Pakatan Pembangkang sering dikuasa pemikiran 'hantu' apabila ada sahaja pilihan raya. Fikiran ini sudah berkerak dalam pemikiran mereka melebihi 10 tahun yang lalu tidak kira samada PRK atau PRU. Mereka akan jadikan isu penting bagi melutu SPR. Setiap pilihanraya SPR terkial-kial menepis  puak penakut hantu itu.

Bagi mereka hantu itu ada dua keadaan.  Pertama hantu jahat dan kedua hantu baik. Oic.. ada pula hantu baik dan hantu jahat, bagaimana begitu ?.  Biasanya ada hantu jahat sahaja sebab itu orang panggil hantu. Hantu mesti jahat pada kefahaman orang ramai.

Hantu jahat itu boleh membawa mereka kalah. Biasanya didakwa sebelum Pilihan raya. Jadi mereka akan memaki hamun SPR dan BN kerana dikatakan menternak hantu itu. Mereka bising dalam kempen kepada umum malah ada setengah membuat kenyataan media jika mereka ragu dalam kedudukan mereka  akan kalah.

Ooo begitu. Hantu baik ?.  Hantu baik kalau keputusan mereka menang. Mereka akan puji hantu itu sehingga ada seorang ulama mereka  pernah kata " lebih baik berkawan dengan syaitan dari berkawan dengan UMNO". Husssh angkohnya !. Lebih dari angkoh rengkoh !. Rengkoh?. Nantilah kemudian terangkan.

PRU 12, 2008, hantu memihak mereka. Lima negeri hantu tolong mereka. Jadi mereka sangat seronok dan terpaksa jamu hantu. Pulak dah, jamu hantu ?.  Ya.. hantu tidak tolong sembarangan kena ada pengerasnya.  Apa pengerasnya ?.  Budak lelaki berbadan sedap ! kah..kah..kah…  lagi?. K Y Jelly  ahak..hak..hak..

Mengapa timbul dalam kepala mereka setiap kali hendak diadakan pilihan raya?. Jawapannya mudah. Sebab mereka buat kerja hantu itu. Oic.. begitu kah?. Macam mana kerja hantu itu?. Emmmm mereka sering membuat kerja memindahkan undi mereka ketempat mereka jangkakan boleh menang atau mempertahankan kerusi mereka yang telah mereka  menangi sebelumnya.  Jadi mereka sangat arif tentang kerja-kerja itu.

Seorang pencuri dia takut kepada pencuri juga.  Pembohong  sentiasa ingat orang lain suka berbohong juga. Itulah penyakit mereka. Ooo patutlah begitu. Bila pilihan raya tiba, mereka akan tuduh orang lain buat kerja itu kerana mahu menutup perbuatan mereka yang sebenarnya.

Kalau begitu Pakatan Pembangkang ini rata-rata hipokritlah ?.  Ya,, ya..ya.. lidah bercabang-cabang.






No comments: