SAH DATUK ZAID IBRAHIM BERUNDUR DAN TUBUH PARTI BARU





Datuk Zaid Ibrahim pagi  tadi dalam satu kenyataan media dirumahnya diTropicana Golf Resort secara sah mengundurkan diri dari PKR. Dia berikrar terus berjuang dan akan bertanding dalam pilihan raya akan datang menerusi sebuah parti pelbagai kaum (multi-racial party) akan ditubuhkan dalam masa terdekat.
Datuk Zaid tidak dapat memberi  komen bila parti itu akan dilancarkan tetapi dia hanya menegaskan bahawa sebuah parti berbagai kaum yang fokus kepada demokrasi ditubuhkan. Dia mengharapkan penyokongnya bersabar.
" I am planning to come up with the best implementation for all races, equal rights for all. I have met many politicians from other parties and would like to work together as one"  ( MMail Nov19,2010 >2)



SEMBANG MALAM
Dengan pengumuman itu maka berakhirlah riwayat Datuk Zaid dalam PKR. Azmin Ali Pasti tersenyum lebar malam ini kerana terlepas dari bala besar keranah Datuk Zaid.
Apa yang menjadi focus rakyat Malaysia adalah sebuah parti baru berbagai kaum yang berjuang untuk samarata-samarasa akan muncul mewarnai politik negara yang diketuai oleh Datuk Zaid.
Kita juga akan melihat pengaliran keluar ahli-ahli PKR menyertai parti baru yang dikira 'kain putih' tidak sebagaimana warna pada PKR yang terconteng dengan berbagai-bagai warna yang dibenci rakyat.
Kita juga tidak menduga, ramai yang berdiam diri dalam PKR hari ini, tiba-tiba mengumumkan dirinya berada dipentas parti baru itu.
'mendalami kata-kata Datuk Zaid bahawa dia telah bertemu dengan rakan-rakan dari parti lain dan akan berkerjasama sebagai satu parti' itu memberi signal kepada kita bahawa Pakatan Rakyat akan memilih untuk berkerjasama dengan Datuk Zaid dalam PRU akan datang.
Implikasi dari cakap-cakap itu, kita diberi gambaran bahawa Pakatan Rakyat juga sudah tidak berminat untuk bekerjasama dengan PKR dimasa hadapan kerana tidak mahu menanggung beban atas ketololan PKR.
Apa jadi dengan PKR ?. Tinggal soraaaang !.  Apa?.  Issh..isssh..issssh... kamu ini bebal betul. Susah untuk difahamkan. Kalau sudah Pakatan Rakyat terima parti Zaid.  Zaid dengan Anwar-Azmin bercakar seperti kucing dengan anjing, Untuk menang mereka hanya pilih satu tahukah?.
Jadi PKR Main soloooooo beb !.  Ooo begitu, baru nampak. Issh penatlah saya dengan kamu ini. Tapi tidak mudahlah sebab ini ' politik tinggi'. Perlahan boleh.Tidak sukar untuk difahami.
Bee hon goring mamak satu, cili kasi taruk, sup tulang satu . Tea tarik, air suam, rokok benson satu, itu surat khabar utusan Malaysia bawa mari... lagi tisu bawa mari, Ini meja lap sikit, Itu kipas kasi slow, TV kasi slow. Ini malam makan besar tau??.  Bangla pening  kah..kah..kah.. Hapa? tadak tulis ka?.


KOMEN HANTAR KERUANG SUARA MAJLIS TQ

3 comments:

chenerong ular said...

Mungkin ramai pengikut pengikut parti pkr akan keluar dan bernaung di bawah payung parti baru pimpinan Dato Zahid Ibrahim. ini desebabkan ianya sebuah parti baru yang di pimpin oleh pemimpin yang mempunyai banyak pengalaman di dalam berbagai parti sebelum ini.

Yang paling penting bagi ahli ahli baru ini ialah moto parti baru ialah "EQUAL RIGHTS FOR ALL" PERKARA YANG SEDEMIKIAN LAH YANG DI HARAPKAN OLEH AHLI AHLI POLITIK YANG BUKAN MELAYU.

TAPI AKHIRNYA PARTI BARU INI PUN TAK AKAN SAMPAI KEMANA JUGA, DAN AKAN MENERIMA NASIB SEPERTI PKR JUGA AKHIRNYA,KETIDAK PUASAN HATI AKAN TIMBUL DIPERTENGAHAN JALAN BILA MANA SATU PARTI DI MILIKI OLEH BERBAGI KAUM,LEBIH LEBIH LAGI SATU KAUM MAJORATI MENGUASA HAIRAKI DALAM PARTI TERSEBUT, DI SITU BERMULA LAH BIBIT PERPECAHAN.

INI BOLEH AMBIL IDEA DSN DALAM MEREALISASIKAN PENUBUHAN PARTI BARU DENGAN SELOGAN, 1 MALAYSIA,EQUAL RIGHTS FOR ALL.

Azizan Yaakob said...

bAGUS SLOGAN ITU.tERIMA KASIH c ULAR. lAMA TAK DENGAR BERITA, INGAT TENGAH MENYEDUT LEMBU KORBAN KAH..KAH..KAH..

bulletinsite said...

Partinya putih, tapi isinya dah boleh agak mesti yang hitam2