EZAM KELUAR BUKU – ANWAR KELUAR DOKUMEN MAHKAMAH ?






Orang yang mencari kebenaran dalam hidup tetap berjumpa walau pun payah. Disatu pihak lain orang yang mencari sesuatu dengan jalan palsu menemui kepayahan.

Senator Mohd Ezam Mohd Nor mengeluarkan buku tulisannya ‘Islam &Persoalan Rasuah’ langsung dilancarkan semalam. Mengapa beliau memilih tajuk rasuah dalam buku pertamanya?. Sudah tentu Senator Ezam dibelenggu oleh pemikiran dan persekitaran rasuah sebahagiannya hidupnya.

Bukan dirinya pengamal rasuah, sebaliknya sepanjang khidmatnya dia menghambakan diri dibawah atap rasuah. Dia tahu  apa, bila, siapa dan bagaimana dan berapa transaksi rasuah berlaku dihadapan mata. Proses menahan diri dari terlibat sama itu, telah mendatangkan ilham kepada beliau menulis dalam waktu tenang seperti sekarang.

Itulah keadilan Yang Maha Esa, jika kita berusaha keluar dari perangkap kekotoran nescaya kita diizinkan dan keluar dengan cahaya yang sangat terang. Itulah maknanya pemimpin 'anugerah tuhan'. Tetapi jika seseorang pemimpin itu terus begelumang dalam kekotoran maka ia anugerah apa? Anugerah haiwan . Kurang tepat. Anugerah monyet. Isshh samalah itu dengan haiwan. Mengaku, tidak boleh jawab, habis anugerah apa?. Emmm anugerah syaitan kah..kah...kah..

Kalau Senator Ezam keluar buku tulisannya sendiri, Boss dia dulu keluar apa?. Emmm Boss dia dulu keluar dokumen mahkamah yang tebal dua jengkal. Dua jengkal !!!, mengapa terlalu tebal ?. Dia mahu melawan buku Senator Ezam hanya 276 muka. Macam mana boleh jadi tebal sangat?. Sebab bicara dalam bicara.  Dokumen permohonan tangguh pun sudah sejengkal.. kah..kah..kah..

Dokumen itu akhirnya kemana?.  Melalui kapal,  titip keSingapura untuk didokumentasi maya oleh al-Wikileaks aaahak..hak..hak.

Tahniah Senator Ezam, walau pun tidak tebal dua jengkal tetapi ia dibaca selagi dunia belum kiamat.
Kebenaran dipelihara oleh tuhan.


1 comment:

Anonymous said...

aku tunggu ezam keluarkan kotak2 anwar