BERKECAI – PAS PASTI AKAN ISTIHAR PERANG DENGAN IRAN




Profesor Dr. Mohamed Mehdi Zahedi Duta Besar Iran KeMalaysia mengistiharkan bahawa "UMNO adalah sebuah parti Islam. UMNO bukan sahaja parti politik yang memperjuangkan cita-cita kebangsaan melayu malah diakui sebagai sebuah parti yang konsisten dalam memertabatkan agama Islam"

Katanya lagi "UMNO adalah sebuah parti Islam yang mempunyai kesinambungan kepimpinan dengan struktur yang jelas dan mampu mewujudkan suasana harmoni bukan sahaja dikalangan anggota beragama Islam, tetapi masyarakat keseluruhannya".   Bernama

Ref:  Utusan online Jan19,2011/pol


CATATAN PINGGIR

Pertama,  Jika Iran sebuah Negara Islam tersohor didunia hingga menghantui blog kapitalis Eropah-Amerika mengakui UMNO sebagai sebuah parti Islam yang sebenar , kemana letaknya Pas?.  Tentu Iran akan beritahu secara ringkas bahawa Pas hanyalah nama sahaja parti Islam tetapi amalannya bercirikan puak normad dipadang pasir  kah..kah..kah.. 

Kedua,  Apaka  Profesor Iran itu, terlalu teruja berjumpa  DS Tengku Adnan  kerana diraikan dengan begitu hebat hingga keluar kenyataan itu?. Atau Tengku Adnan  menghulur sekarung  (pssst .. barang masih wangi dari bank Negara ) tiba-tiba Profesor itu memuji UMNO ?. Saya rasa professor itu tidak makan suap. Sebaliknya, dia telah membuat kajian bertahun-tahun sebelum dan sesampainya diMalaysia. Seorang professor  ia bercakap mesti berpijak diatas keilmuan dan kajian. Habis, kenapa dia kuat sangat puji UMNO ?. Sebab itulah realitinya yang dunia lihat selama ini.

Ketiga,  Ketika  PRK Galas, yang lalu Perdana Menteri Australia,  telah melawat secara rasmi pertama kalinya kenegara ini juga mengakui bahawa Malaysia adalah sebuah Negara Islam yang  termoden. Itu datangnya dari Negara bukan Negara Islam.  Itu belum kita singkap kenyataan pemimpin luar Zaman Tun Dr Mahathir , Pak Lah yang mengatakan  UMNO ini adalah parti Islam tulen.

Keempat,  bagi Pas ini satu yang menjengkelkan. Kenyataan ini menjadi musuh besar bagi mereka.  Sudah tentu mereka akan kata  ' Iran cakap ikut lidah tidak bertulang' ,  Tidak buat kajian dan tidak memeriksa antara UMNO dan Pas.   Lagi ?. Mereka akan lebih ganas lagi dalam ceramah mereka menafikan  bahawa UMNO itu bukan parti Islam hingga tidak sedar terbabas keluar istilah kafir. UMNO kafir. Jika mereka tidak berbuat demikian,  kata-kata Iran itu masuk dan masuk kedalam otak rakyat. Apabila semakin besar terpengaruh dengan pengesahan Iran itu, bermakna  mereka  tercampak keluar.

Kelima,  Jika pasukan tentera itu ada dalam genggaman mereka , sehari dua ini mereka pasti ajak Iran berperang. Kah..kah..kah..  Habis  Iran tidak melawan?.   Iran kata tak payah perang, sebelum  kenyatan dikeluarkan untuk UMNO itu mereka sudah scan kediaman, tempat Tidur Pok Nik Aziz,  Ustaz, Haji Hadi dan Tok Azizan dikedah. Tiga biji scud bernuklear itu, tinggal tarik trega sajaha. 

Jika tarik trega?.  Jika tarik kita akan tengok debu ' kunyit hangit' ketiga-tiganya kah..kah..kah.. antara tiga itu siapa yang paling hangit ?.  Iran kata  Pok Nik Aziz kah..kah..kah.. kenapa Pok Nik, Iran kata begitu ?,  sebab dia suka 'goreng' sampai hangit  kah..kah..kah…  Goreng ?.  Ya..ya .. goreng. Fikirlah sendiri. Kalau bebal habis kena goreng.



1 comment:

sgray said...

You ask for it...Nah ini lah hasil satu lagi hasil solat hajat mereka.yang memohon KEBENARAN ..Allahu Akbar..SUDAH JANJI ALLAH akan memelihara Agamanya...Kebenaran diungkap Apakah juak2 hampeh akan menafikannya..atau bermuhasabah diri membetulkan Aqidah perjuangan.Kuasa Allah..walau berbeza fahaman ISLAMNYA ...Namun yang benar tetap benar..'jangan lah menghalal cara utk sampai ke matlamat...'bukan pakaian atau trampilan tapi amalan.Perbuatan dan amalan itu tidak jauh larinya dari niat yang sebenar..fikir2kan lah ,ia tak boleh di litupi dari Allah. wallahuwa'alam