SUDAH GEMPAR - DR HASSAN ALI MB SELANGOR SELEPAS 24 JANUARI ?



             .                                        jangan bimbang mesti ada tempat


Menteri Besar Selangor tidak lagi mampu menjaga tingkah laku anak buah hingga bertaburan. Mereka dibiarkan membuat apa sahaja termasuk biadab kepada Sultan. Ayah kencing berdiri anak kencing berlari.

Kalid benar-benar hilang punca sekarang kerana berhadapan berbagai krisis yang begitu kritikal dan berlarutan. Ini termasuklah berlaga dengan Istana,  beramtam dengan  anggota pentadbiran, tuntutan saman dari Syabas serta berentak dengan BN dan dalam Pakatan sendiri sudah hilang keyakinan terhadap MB PKR itu.

Apa yang dilakukan oleh kalid sekarang semua sumbang. Anak-anak buahnya termasuk Suhaimi sudah naik atas kepala. Biasalah, perumpamaan mengatakan bila nyor sudah condong kura-kura pun makan kelapa dihujung pokok.

Berdasarkan keadaan PKR yang haru-biru itu Pesuruh jaya Pas Datuk Dr Hassan Mohamad Ali terpaksa campur tangan meredakan hal ehwal dalam PKR yang seperti anak kehilangan ibu itu.

Pesuruh Jaya Pas itu berkata " Kenyataan Suhaimi itu telah melukakan institusi diraja  Selangor serta pihak-pihak terlibat dalam perlantikan  Datuk Mohhamad Khusrin Munawi sebagai SUK yang berkuat kuasa   1 Januari lalu". Katanya lagi " Suhaimi orang muda, agaknya temperamental (anginnya) berbeza sedikit".

Beliau akan menemui Suhaimi dalam masa terdekat menasihatkan Suhaimi supaya mohon maaf. " Saya yakin, mengenali (Suhaimi) beliau, tiada masalah mohon maaf " katanya dalam sidang media Pas kemarin (  Utusan Jan13,2011/5 )

Dr Hassan mengetahui  perasaan pihak Istana kerana dia punya hubungan  baik dengan pihak Istana . Kalid tidak mengetahui  situasi itu kerana dia cengkelit sama seperti Suhaimi juga.

Jika begitu keadaannya  adakah kalid mampu menjadi MB lagi?. Jawabnya pasti tidak. Siapa layak ganti ?.  Tadi sudah ada jawapannya.   Siapa? Tak boleh bacalah ?.  Isssh kamu ini susah untuk menangkap. Berbuih mulut menceritakannya.    Kalau begitu Dr Hassanlah ?.   Ya..ya.. Dr  Hassan Ali. Tetapi masalahnya dia ini dibebani oleh kalid samad pula.

Isssh itu senang, PRU 13 nanti perap sahajalah. Emmmm kalau begitu ok. Tidak mengapa kalau dia calon pun kali ini diShah Alam itu pun rakyat pakat Perap sudah. Mana tahan asyek main gereja sahaja,  Dating pun digereja  kah…kah…kah…

Ya ……beda…… beduuuuuuu….. !!!!!


1 comment:

nuar said...

WALAU SEPULUH KALIPUN NAHKODA BERTUKAR GANTI..TAK GUNA.KAPAL DAH NAK KARAM